Day 4 in BA, 30.11.2011

Thursday, December 1, 2011

Astăzi a fost o zi mai rece, vreo 16 grade de dimineața, spre marea bucurie a lui Bobo (nu si a mea:) si in plus a bătut vântul foarte tare. N-a fost chiar cea mai buna zi sa mergem in Delta, dar nici prea rea ca sa ne schimbam programul.

Delta Parana e la vreo 35 km de BA, iar poarta de intrare e orașul Tigre, in care se ajunge cu trenul din BA, din gara centrală (Retiro), un drum de o ora. Biletul a costat surprinzător de puțin, 1,5 pesos, un pic mai mult decât un bilet de autobuz. Cursele sunt foarte dese, cam la 10 minute, e tren de navetisti din suburbiile BA-ului, care lucrează in capitala.

Tigre e un orașel dragut, asezat pe canale, are case frumoase, cluburi de canotaj si câteva muzee interesante. Noi am văzut muzeul Mate, dedicat băuturii naționale a argentinienilor. Mate e o infuzie de frunze uscate ale plantei Yerba mate, care creste numai intr-o anumită zona din Argentina. Argentinienii o beau in familie, e un ritual, toată lumea bea din aceeași cana, cu un fel de pai metalic. Am gustat si noi, e amara, seamănă cu o planta medicinala, cică este antioxidant si tonic.

In Delta am făcut un tur de 2 ore cu un catamaran, a costat 70 pesos/pers. N-am văzut prea multe păsări, ca la noi, in schimb, foarte multe case frumoase, ale localnicilor sau case de vacanța ale locuitorilor înstariti din BA. Apa e rosiatica-cenusie, dar ne-a spus ghidul ca e din cauza sedimentelor de mineuri si nu din cauza poluării...intr-adevăr ni s-a părut ca sunt atenți si ca au grija de natura.

La întoarcere ne-am oprit in port, la terminalul de feriboturi (Buquebus) sa luam biletele pentru a doua zi, pentru Colonia (Uruguay). N-am reușit sa facem plata cu cardul cu cip, a rămas sa venim a doua zi cu o ora înainte de plecare si sa încercăm sa plătim cu un alt card (fără cip) pe care-l avem la noi, sau cu cash.
Biletul dus intors costa 250 pesos/pers si e un drum de 3 ore cu un ferry mare. Mai exista o cursa rapida, de o ora, dar costa 400 pesos. O sa avem 7 ore de vizitat Colonia, dar băiatul de la ghiseu ne-a spus ca e suficient.
Înapoi la hostel, am impartit o bere Quilmes la litru si in sfârșit ne-am luat empanadas, de care am citit ca sunt gustarea traditionala, sunt niste placinte umplute cu carne, legume, branza, etc. Bune. 5 pesos una.

Cam atât pentru azi. Besos from Ali&Bobo!


- Posted using BlogPress from my iPad

0 comments:

Post a Comment