A&B destroy Malta - 14.06.2012

Saturday, June 16, 2012
Dragi maxim 10 cititori ai acestui blog, ne-am luat din nou papucii de mers si am taiat-o impreuna cu inca 4 prieteni sa vedem Republica Malta, cunoscuta in lumea interlopa ca si Malta.
Cele mai ieftine zboruri le-am gasit la Alitalia cu escala in Roma. Pret bilete 200 EUR.
Cazarea e in Vittoriosa intr-un apartament de lux mai ieftin ca un hostel (tot apartamentul 844 EUR pe 8 nopti, adica vreo 17eur/pers/noapte). Are un living imens, trei camere, 2 bai si balcon cu vue la canalul Kaliakra si catre Valletta (inspre gradinile Baraka Gardens).
Transferul de la aeroport ne costa 33 EUR pe toti 6 si a fost asigurat de cei care ne inchiriaza apartamentul.
Am ajuns, ne-am instalat si inainte sa plecam in inspectie am udat apartmentul inaugurand cele 2 sticle de Jim Beam luate din "far de taxe", dupa care am reusit sa ajungem pana la cel mai apropiat restaurant unde am servit masa si niste beri locale (Cisk). Dupa cum zicea un mare filozof inca in viata, " o tara se judeca dupa cat de mare e prima bere pe care o bei", am ajuns la concluzia ca ne place Malta. Berea se vinde la pint (un pic mai mult de 500ml).
Sa revenim...unii au mancat paste puttanesca (care au fost asa cum le zice si numele), altii au mancat hamburgeri (foarte buni), altii ciorba de peste etc. Dupa festin am purces in cautarea unui supermarket. Ei bine, stupoare. Nu exista. Sunt doar mici magazinase unde gasesti in general apa plata, sapun si chipsuri. Am cumparat pan la urma ceva pentru micul dejun si ne-am indreptat spre "modesta" cazare sa continuam sarbatorirea debarcarii celor 6 romani in Malta.
Ne-am infipt in balcon si in fratele Jim care dardaia de frig. Am mai dat o tura de seara pe malul "lacului" ca sa admiram iahturile "parcate" si am revenit la nani pe la 23.00. Deh, a fost un drum lung cu drum de noapte din Brasov la Otopeni, cu sforaieli prin avion si prin aeroportul din Roma.
Pentru cei interesati apartamentul se afla in complexul St Angelo Apartments. De aici pana la statia de autobuz faci maxim 10 min. Dezavantajul este ca nu sunt legaturi directe cu orasele de pe insula si trebuie sa mergi pana in Valetta ( 10-15 min cu busul 2 sau 3) ca sa iei alt bus catre orice directie.
Pentru ca ma simt generos o sa va zic tot aici doua vorbe despre Vittoriosa.
Este unul din cele "3 orase", the 3 Cities, cum sunt cunoscute printre maltezi. Celelalte 2 sunt Senglea si Cospicua si arata ca niste degete care intra in mare si formeaza intre ele porturi naturale.
Numele de dinainte de casatorie al Vittoriosei este Birgu dar la un moment dat au venit niste barbati bine in armuri, cavalerii ioaniti, care s-au batut cu turcii lui Suleyman magnificul (asta pe cand eram noi mici -sec xvi) si de drag ca i-au invins au schimbat numele orasului in Vittoriosa.
Orasul are 800 pe 400m, deci megalopolis si vreo 3000 de localnici mancatori de iepuri (daca nu stiati...maltezii sunt mari mancatori de iepuri). Unde se mananca? in gura. Noi am incercat la restaurantul Two and a half Lemon de pe faleza si a fost ok (mai putin putanesca). Cam 15 eur de persoana cu bauturi cu tot.
De vazut in Vitoriosa: sunt ceva muzee, biserici, strazi inguste, iahturi, dar sunt convins ca va descurcati sa le gasiti.
Supermarketuri: nici unul. Cateva magazine mici, oferta nesatisfacatoare.
Referitor la transport: Abonamentul pe o saptamana la autobuz e 12 Eur si merita, pentru ca o sa schimbam multe autobuze ca sa vedem toata insula.

Prima zi. Zi end.

0 comments:

Post a Comment