Day 9 Ushuaia 05.12.2011 Canalul Beagle

Wednesday, December 7, 2011
Din ciclul da-mi doamne 10 carduri de 1 gb ca le umplu eu pe toate cu poze, va prezentam ziua 9 in Argentina si ultima in Ushuaia.

Sunt multe tururi care pleaca din port pe canalul Beagle. Unele merg pana la far, altele pana la Pinguineira - o insula cu caini chihuaua.
Tururile costa intre 40 si 80 de eur. Noi l-am luat pe cel mai scump si cel mai lung, de vreo 9 ore. Compania se numeste Canoera. Este de recomandat pentru cine sta putine zile aici si vrea sa vada cat mai mult.

Turul pe canalul Beagle a plecat la 9.30 din port, pe catamaran . Vremea a fost cum nu se poate mai proasta, ploaie marunta si vant, dar la ce am vazut, nu a mai contat.
Prima oprire a fost la o insula cu lei de mare, a doua la una cu cormorani, a treia la Farul de la capatul lumii (pentru iubitorii lui Jules Verne) , pe numele lui, Les Eclaireurs, a patra la Pinguineira. Exista o singura companie care are voie sa debarce pe insula. Nu era a noastra, dar au tras pana pe mal, foarte aproape de pinguini. Nu am vazut atatia pinguini la un loc in viata mea.

Ultima oprire, unde am si debarcat a fost la Estancia Harberton. Este prima ferma din Tierra del Fuego, infiintata de Thomas Bridges un reverend anglican, care a venit pe zona sa le explice triburilor Yamana cum sta treaba cu doamne doamne. Asta se intampla pe la 1886. Nu stiu daca i-a iesit sau nu, ca mai e doar un singu Yamana in viata, dar guvernul argentinian drept rasplata pentru pionierismul lui l-a improprietarit cu 200km patrati de teren, situat pe mai multe insule din arhipeleag.
In prezent, ferma e gestionata de un stra stra nepot de-al lui Thomas si de sotia lui. Traiesc doar din turism.
Am primit un tur ghidat al fermei si al unei mini rezervatii naturale, am vazut si un mic muzeu intretinut de Natalie Goodall- sotia lui Thomas zis si stra stra nepotul. Tipa e biolog si s-a mutat din State aici. E o somitate in fauna, flora si geografia Tarii de Foc.

De la ferma ne-a preluat un microbuz, care a avut si el 4 opriri: un baraj facut de castori, pomul ala batut de vanturi care apare prin toate pozele cu Ushuaia, Lago Escondido si o crescatorie de caini de tractiune.

Apoi back to Ushuaia. Am mai umblat un pic dupa suveniruri care sunt fooooarte scumpe, dar ce poti sa faci. Daca nu iti convine, du-te la alt capat al lumii, daca gasesti.

Acum ne pregatim de aterizare in El Calafate, unde vom vedea ghetarul Perito Moreno, dar asta, dragi copii, intr-o emisiune viitoare.
































































































































































































































6 comments:

  1. acky said...:

    pinguuuuuu!!!! si foooccaaaaaaa!!!! super poze si si mai super postarile lu bobo. by the way ai o cariera ca scrib :D

  1. Oana Panazan said...:

    Deci....da. Sa nu va mai prind pe acasa!

  1. Alina said...:

    Si noi care am crezut ca Ushuaia a fost cireasa de pe tort. Stai sa vezi pozele de azi de la ghetar.
    Va pupam pe toti.

  1. Dana said...:

    Alinaaaa, n-ai nicio scuza sa vii acasa fara un pinguin! :D

  1. Alina said...:

    Offff, am tot incercat sa-i prindem, dar nu stateau, nesimtitii

  1. Adina said...:

    Eu tot excursia aia am facut-o tot cu compania aia,se pare ati avut si voi tot de vreme nasoala ,a fost destul de lunga dar a meritat nu?si copacii aia sunt asa ciudati,parca esti intr-un film de groaza,eu am ajuns in Ushuaia pe la 00.30 si cand urcam spre munti si era si noapte,a fost asa ciudat mai ales ca aveam peste 30 de ore de drum:(

Post a Comment